Gitar, Sonra Biraz Daha Gitar: Beaches

photo BEACHES151_zps0894d643.jpg

Bir gün gelip de sıkılacağımı hayal dahi edemediğim şeylerden biri elektro gitar sesi (diğerleri makarna ve çilek reçeli). Melbourne’den Beaches, 60 ve 70’lerin psychedelic gitar sound’unu shoegaze ve krautrock esinlenmeleriyle birleştiriyor. Antonia Sellbach, Alison Bolger, Ali McCann, Gill Tucker ve Karla Way’den oluşan üç gitar, bir bas, davul ve bol vokalli grup, ikinci albümü She Beats’i Mayıs başı Chapter Music etiketiyle yayınladı.

Bir araya gelişlerini “Birlikte çalmaktan hoşlanan arkadaşların müzikal diyaloğu” gibi iddiasız bir tavırla anlatan Beaches, üst üste yaydıkları ses katmanlarını bilinç akışlarının bir tezahürü olarak görüyor. Her yaratıcı kafadan çıkan ses, bir mecraya oturup bütün halinde akıyor. 2008’de çıkan ilk albüm Beaches, gitar saykodelisi ve post-punk etkisinin belirleyici olduğu çiğ bir sound’a sahip. Onu takip eden Eternal Sphere EP (2010) baştan sona bir jam gibi. Gitar sarmalları önce birbirine dolaşıp kalın bir sicim oluyor, sonra lif lif çözülüyor. 

Yeni albüm She Beats’te gitarlar daha akışkan, daha az kılçıklı, vokaller daha yumuşak. Grup başına dream- konarak türetilen türlere daha yakın duruyor. Ateş yanmaya devam ediyor; bu defa patlamalar halinde değil, için için ve bu hali bana çok daha çekici geliyor. Yankılı riff’ler yükselip alçalan her notada duyguyu sese işliyor. İçedönük vokaller, kaosa sürüklenen akışın içinde savrulup duruyor. Beaches 2009’da Nick Cave and the Bad Seeds küratörlüğünde Melbourne’de düzenlenen All Tomorrow’s Parties’de yer almış. Burada tanıştıkları ve müziklerinden çok etkilenen Michael Rother (Neu!, Kraftwerk, Harmonia, Cluster), albümdeki iki şarkıda (Distance ve Granite Snake) gruba eşlik ediyor.

Gitar, Beaches’ın müziğine ruh üflüyor. Beaches, ruhunun aksini müziğe aktarıyor. She Beats, aşağıda.

<a href=“http://chaptermusic.bandcamp.com/album/beaches-she-beats” data-mce-href=“http://chaptermusic.bandcamp.com/album/beaches-she-beats”>Beaches – She Beats by Beaches</a>

No Comments

Leave a Reply